Publicerad: 2012-12-19

Samtal i podden lockar lyssnare

NYHET Jesper Enbom är lektor på institutionen för kultur och medievetenskaper vid Umeå universitet. Han ligger också själv bakom podden Mediespanarna. I den pratar han och kollegan Erik Lindenius om medier och kultur en gång i veckan.

Jesper Enbom        Foto: Per Melander

Det är Fackförbundet ST:s webbtidning publikt.se som uppmärksammar poddradio som mediefenomen och har i det sammanhanget intervjuat Jesper Enbom, lektor på institutionen för kultur och medievetenskaper.

Ur intervjun: – Jag tror att det finns en vilja att få till det långa samtalet. Den möjligheten saknas i andra sammanhang i samhället i dag. Att tala till punkt uppskattas, när det ropas och skriks i andra medier. Sedan är det tacksamt att lyssna på en podsändning medan man gör något annat, säger Enbom.

Läs artikeln och intervjun om poddradio med Jesper Enbom på publikt.seHör Jesper Enbom och Erik Lindenius i deras poddradio Mediespanarna umu.se

Redaktör: Per Melander