Publicerad: 2008-03-20

Sara Lidman-dag på Bildmuseet

NYHET På lördag 29 mars hälsas alla litteraturintresserade välkomna till Bildmuseet och en dag i Sara Lidmans anda, med idel namnkunniga gäster. Sara-Lidman-sällskapet står för programmet.

När marsljuset lyser upp det västerbottniska landskapet igen är tiden inne för att fira med en samling i Sara Lidmans anda. Det muntra allvarets, det uppfordrande motståndet och det kärleksfulla seendets anda! Sara Lidman-sällskapet och Bildmuseet bjuder på ett spännande program under lördagen den 29 mars:

TILL SARA – med kärlek, mitt i marsljuset!

En eftermiddag om Sara Lidman från Missenträsk och Världen

Kl 13.00:Tillkomstens minut. Skapandet och månaden mars
Birgitta Holm, professor em i litteraturvetenskap och författare till "Sara - i liv och text"

Kl 13.15: Om vänskap, skrivande och Sydafrika