Publicerad: 2017-10-03

Särskild satsning för läkare tidigt i sina kliniska karriärer

NYHET Nu utlyses en särskild forskningssatsning för läkare som befinner sig tidigt i sina kliniska karriärer. Bakom den gemensamma satsningen står Västerbottens läns landsting och Wallenberg centrum för molekylär medicin (WCMM) vid Umeå universitet.

I satsningen ingår upp till 10 förordnanden (50 %) för läkare tidigt i den kliniska karriären. I upplägget ingår postdoktoral forskningsmeritering med driftstöd. För dem som redan har liknande forskningstjänst /-förordnande vid VLL eller UmU finns möjlighet att söka endast driftstöd.

- Målet med den här utlysningen är att stödja utvecklingen av framtidens självständiga kliniska forskningsledare i Västerbotten. Det är därför vi nu satsar på läkare som befinner sig i ett tidigt skede av sin kliniska gärning, säger Tommy Olsson, som är Director för WCMM vid Umeå universitet.

Sista ansökningsdag är 1 november 2017. Ansökan görs via http://www.researchweb.org/is/vll/

Läs mer om utlysningen

Mer information om WCMM finns på deras webbplats.

Redaktör: Maria Israelsson Nordström