Publicerad: 2018-06-15

Save the date! 4-5 december 2018: Vetenskapsrådets konferens Resultatdialog

NYHET Resultatdialog är en årlig sammankomst som Vetenskapsrådet arrangerat sedan 2005.

Syftet med resultatdialogen är att forskare som har fått bidrag från VR slutredovisar sina projekt och presenterar nya rön inom utbildningsvetenskaplig forskning, samtidigt som den utgör en mötesplats för forskare och andra som är intresserade av utbildningsvetenskapliga frågor.

I år genomförs konferensen i Umeå den 4-5 december. Notera redan nu datumen i din kalender!Konferensen börjar med registrering kl 9.30 den 4 december och pågår till kl 12.30 den 5 december. Den erbjuder möjlighet för deltagarna att diskutera och ta del av aktuell forskning och inbjuder till samtal och nätverkande i samband med konferensmiddag och gemensamma luncher. För intresserade anordnas även en guidad visning av utställningarna på Bildmuseet i samband med middagen.Just nu pågår arbetet med att planera för konferensen. Anmälan öppnar senare i höst.Vi uppdaterar kontinuerligt konferensens hemsida:
www.umu.se/resultatdialogVarmt välkomna!
Vetenskapsrådets utbildningsvetenskapliga kommitté och Lärarhögskolan vid Umeå universitet

Carina Rönnqvist

carina.ronnqvist@umu.se