Publicerad: 2016-10-07

Se Fredrik Almqvists vetenskapslunch

NYHET Antibiotika är en förutsättning för den moderna sjukvården. Men vad händer när bakterierna börjar bli alltmer resistenta? Kemiprofessor Fredrik Almqvist berättade i går på Kafé Station om sin forskning. Den filmade föreläsningen går att se i efterhand.

Umeå universitets vetenskapsluncher är väletablerade och firar i år tioårsjubileum. De ger forskarna möjlighet att på ett enkelt och direkt sätt presentera en del av sin forskning för intresserade Umeåbor. Under höstterminen anordnas åtta vetenskapsluncher på Kafe Station med start klockan 12:15. Arrangemanget är gratis.

Fredrik Almqvists föredrag "Antibiotikaresistens – är slaget förlorat?" filmades och har lagts upp på universitetets Vimeo-sida.

Se filmen (28 min)

Program Vetenskapsluncher hösten 2016