Publicerad: 2015-09-17

Skattjakt ledde till högt flygande pris

NYHET Under onsdagen gick Umeå universitets jubileumstävling av stapeln där fem priser var gömda runt om på universitetets campus i Umeå. Tävlingen var öppen för alla men det var studenterna som dominerade.

Vinsterna var väl gömda och kunde hittas med hjälp av ledtrådar som släpptes under dagen. Men det gällde att vara snabb! Flera av vinsterna hittades bara efter några minuter.

Första ledtråden gavs på slutet av Kultur på campus välbesökta arrangemang med Olof Wretling och Jakob Nyström, och vinsten hittades en kort stund senare i skulpturen Norrskenet vid universitetsdammen. Resten av ledtrådarna släpptes som bildgåtor på universitetets Instagramkonto. Sammanlagt vann fem deltagare var sin plats till en ballongfärd över Umeå.

De lyckliga vinnarna är:Nils Hansson Wikström, studentHugo Alfredsson, studentMartin Bergman, studentChristiane Funk, professor
Josefin Gustafsson, student

Ballongfärden går av stapeln under morgondagen, om vädret tillåter.

Foto: Johan Gunséus.

Redaktör: Sofia Wiesler