Publicerad: 2016-04-06

Skickliga lärare i idéhistoria meriteras

NYHET Jenny Eklöf, docent i idéhistoria, och Finn Arne Jørgensen, docent i teknik- och miljöhistoria vid Institutionen för idé- och samhällsstudier har utnämnts till meriterade lärare i den andra utlysningen i Umeå universitets karriärsystem.

Sedan 2013 är det möjligt för lärare vid Umeå universitet att ansöka om inplacering i det pedagogiska meriteringssystemet. Målet med modellen är att lyfta fram och belöna skickliga lärare och stimulera pedagogiska diskussioner. 58 erfarna och kompetenta lärare har utsetts i den andra ordinarie omgången av Umeå universitets pedagogiska meriteringssystem. Två av dem återfinns vid Institutionen för idé- och samhällsstudier: Jenny Eklöf, docent i idéhistoria, och Finn Arne Jørgensen, docent i teknik- och miljöhistoria, som för sina pedagogiska meriter utnämnts till meriterade lärare.

Läs mer om universitetets meriterade lärare

Redaktör: Sandra Olsson