Publicerad: 2015-04-09

Skickliga lärare i religionsvetenskap, historia och filosofi meriteras

NYHET Lena Berggren, docent i historia, och Hanna Zipernovszky, docent i religionspedagogik har utnämnts till excellenta lärare och Lars Samuelsson, docent i filosofi, har utnämnts till meriterad lärare i den första utlysningen i Umeå universitets karriärsystem.

Sedan 2013 är det möjligt för lärare vid Umeå universitet att ansöka om inplacering i det pedagogiska meriteringssystemet. Målet med modellen är att lyfta fram och belöna skickliga lärare och stimulera pedagogiska diskussioner. Vid institutionen för idé- och samhällsstudier har tre lärare utnämnts för sina pedagogiska meriter i den första utlysningen i Umeå universitets karriärsystem. Hanna Zipernovszky, docent i religionspedagogik och Lena Berggren, docent i historia, har av Umeå universitet utnämnts till excellenta lärare och Lars Samuelsson, docent i filosofi, har utnämnts till meriterad lärare.

Läs mer om universitetets meriterade lärare

Redaktör: Sandra Olsson