Publicerad: 2013-09-04

Sofie De Veirman, doktorand från universitet i Ghent, gästar Centrum för befolkningsstudier | 4 - 27 september 2013

NYHET Centrum för befolkningsstudier (CBS) gästas av Sofie De Veirman, doktorand i historia vid Universitet i Ghent. Hon kommer att besöka CBS 4 - 27 september och huvudsakligen samarbeta med Helena Haage och Lotta Vikström.

Program med Sofie De Veirman

Seminarium den 10:e sep. 13-14 i konferensrummet på plan 4 i Norra beteendevetarhuset, Umeå universitet.
Sofie De Veirman kommer att presentera några resultat från sin studie av dövas arbetsmöjligheter i Flandern 1750-1950. Alla intresserade är välkomna.

Kontakt

Helena HaageDoktorand vid Centrum för befolkningsstudier Institutionen för idé- och samhällsstudierUmeå universitetTel: 090-786 5015

Redaktör: Sandra Olsson