Publicerad: 2023-02-16

Sommarjobba med IT

NYHET ITS söker minst 15 aktiva studenter från Umeå universitet som vill prova på en roll som utvecklare i ett av våra 27 utvecklingsteam.

Text: Sofia Westerlund

ITS söker studenter vid Umeå universitet som är på sluttampen av sina studier inom datavetenskap, interaktion och design eller systemvetenskap. Till sommaren söker vi minst 15 aktiva studenter som vill prova på en roll som utvecklare i ett av våra 27 utvecklingsteam.

Sommarjobba hos ITS i Kunskapens Hus

ITS stöttar högre utbildning och samhällsviktig forskning med hjälp av IT. Vi tycker nämligen att kunskap och fakta bidrar till att göra vårt samhälle bättre. Tillsammans jobbar vi för att forskaren, studenten och läraren - lokalt och nationellt – ska kunna få sitt viktiga arbete gjort.

Vi finns i nyrenoverade lokaler i Kunskapens Hus vid Umeå universitet. Här ställer vi upp för varandra när det krävs och här uppskattar vi olikheter och nya perspektiv. ITS är med sina 250 medarbetare en stor och stabil arbetsgivare som erbjuder många möjlighet till karriärutveckling. Vi arbetar flexibelt och målstyrt i gränsöverskridande team där du möter många trevliga kollegor.

15 platser att söka

I sommar öppnar vi dörren för 15 aktiva studenter på sluttampen av sina studier inom datavetenskap, interaktion och design eller systemvetenskap. Sommarjobbet passar dig som vill prova på en roll som utvecklare i ett utvecklingsteam. Våra utvecklingsteam har väldigt olika uppgifter, allt från drift- och utvecklarstöd till rena UX-team. Teknikstacken är .net eller java. Alla sommarjobbare kommer att bli utmanade efter sin förmåga och välkomnade som en i gänget. Vi hoppas dessutom att många av dem hittar sin plats här och kan fortsätta som studentjobbare efter sommaren.

Ansök nu!

Välkommen med din ansökan här Sommarjobb inom IT (varbi.com) senast torsdag 6 april.

För mer information kontakta gärna rekryterande ledare: Mikael Lundquist mikael@lundquist@umu.se

Mer info om ITS finns här: https://www.umu.se/it-stod-och-systemutveckling/