Publicerad: 2012-08-16

Sommarlovsskapande på Bildmuseet

NYHET Så här sista sommarlovsveckan har barnen intagit Bildmuseet. Tillsammans med Bildmuseets konstpedagoger här skapas det för fullt under en kreativ kurs för alla mellan åtta och tretton år.

Tillsammans med Bildmuseets konstpedagoger får barnen utforska spännande ämnen och olika konstnärliga tekniker. Man tittar på olika verk i Bildmuseets utställningar och låter sig inspireras. I och utanför Bildmuseet bygger man, målar, tecknar, skulpterar och experimenterar.

Kursen bygger på att barnen själva ska kunna orientera sig bland konsten på Bildmuseet. Man har jobbat processinriktat hela veckan och på fredag avslutas projekten genom att föräldrar bjuds in och barnen själva får själva vara konstguider och berätta om vad de gjort under veckan på olika platser i huset.

Kursen är helt gratis, men antalet platser har varit begränsat.

För mer information kontakta Bildmuseets konstpedagoger
Maria Sundström och Karin Jonsson, tel 090-786 9073.

Redaktör: Helena Vejbrink