Publicerad: 2009-04-23

Spanskalärare får Umeå studentkårs pris

NYHET Per Löfstrand, lärare i spanska vid institutionen för språkstudier, har fått Umeå studentkårs pedagogiska pris 2009.

I kårens motivering framgår det att Per Löfstrand får priset för förmågan att undervisa med entusiasm, genomtänkt pedagogik, professionalitet och ämnesdidaktisk kompetens.

Umeå studentkår delar varje år ut ett pedagogiskt pris till en lärare som nominerats av studenterna. I ett pressmeddelande framhåller studentkåren hur viktigt det är med kompetenta och och pedagogiska lärare som kan inspirera sina studenter.

– Det är en ära att få dela ut det pedagogiska priset och uppmärksamma en god pedagog. Per Löfstrand visar på ett stort engagemang och förmåga att anpassa pedagogiken för den givna studentgruppen, säger kårens utbildningsbevakare Clara Wiklund i ett uttalande.

Per Löfstrand är verksam vid institutionen för språkstudier. Språklärarna vid Umeå universitet har under åren uppmärksammats med anmärkningsvärt många pedagogiska priser, både på lokal och nationell nivå.

Redaktör: Helena Vejbrink