Publicerad: 2012-09-03

Start för lärarutbildningarna

NYHET Idag samlades alla nya studenter på lärarutbildningen i Aula Nordica för introduktion och registrering.

På plats fanns studenter som börjar på förskollärarprogrammet, grundlärarprogrammen (fritidshem, förskoleklass och åk 1-3, åk 4-6) och ämneslärarprogrammen (åk 7-9, gymnasieskolan).

Rektor Maria Löfgren hälsade studenterna välkomna och berättade om hur lärarutbildningen är uppbyggd och vad studenterna kommer att möta under sin utbildningstid. Carina Rönnqvist, lektor, lyfte fram möjligheten till utlandsstudier, och representanter för lärarutbildningens programråd sammanfattade innehållet i de olika programmen.

Även de nya studenterna på studie- och yrkesvägledarprogrammet samt speciallärarprogrammet och specialpedagogprogrammet samlades för introduktion under dagen. På onsdag startar det nya yrkeslärarprogrammet som kommer att ges på distans och halvfart.

/Lärarhögskolan ledning hälsar alla studenter välkomna till en ny termin!

Redaktör: Eva Stoianov