Publicerad: 2011-10-24

Statsvetare från hela landet möts i Umeå 27–28 oktober

NYHET Miljö- och genusfrågor inom politiken är två forskningsteman som ska diskuteras när Statsvetenskapliga förbundet håller sitt årsmöte på Umeå universitet.

Det är omkring hundra statsvetare från hela Sverige som kommer till campusområdet den här veckan för att diskutera aktuell forskning inom till exempel miljöpolitik, svensk politik och förvaltning och genus och politik.

I programmet ingår också en särskild diskussion om författningspolitiken i framtiden med medverkan av riksdagsledamöterna Helene Pettersson (s) och Andreas Norlén (m).

Statsvetenskapliga förbundet bildades 1970 för att främja samarbete mellan statsvetare från olika institutioner i landet, att verka för en kritisk analys av statsvetenskapens mål och medel och av ämnets roll och uppgifter i samhället samt att informera om statsvetenskaplig forskning.

Mer information om årsmötet

För mer information, kontakta:

Anders Lidström Statsvetenskapliga institutionen, Umeå universitet Telefon: 090 786 6181, 070 691 3299
E-post: anders.lidstrom@pol.umu.se

Redaktör: Camilla Bergvall