Publicerad: 2014-11-10

Statsvetenskapliga institutionen deltar på Mänskliga Rättighetsdagarna

NYHET Statsvetenskapliga institutionen är med och lyfter viktiga frågor om mänskliga rättigheter när Mänskliga Rättighetsdagarna äger rum i Umeå Folkets Hus den 13-15 november. Statsvetenskapliga institutionen arrangerar seminariet ”Är kulturarbete ett verktyg för fred och försoning?” den 14 november. Tillsammans med Juridiska institutionen anordnas samma dag seminariet ”Kulturella rättigheter i praktiken”. Under samtliga dagar finns Programmet för internationell kris- och konflikthantering på plats vid en monter i Teaterfoajén.

Mänskliga Rättighetsdagarna är Nordens största mötesplats för mänskliga rättigheter. Det är ett årligen återkommande arrangemang som i år anordnas i kulturhuvudstaden Umeå under temat "Röster för rättigheter – mänskliga rättigheter och kultur". Statsvetenskapliga institutionens seminarium ”Är kulturarbete ett verktyg för fred och försoning?” äger rum på fredagen den 14 november kl. 10.30 och seminariet ”Kulturella rättigheter i praktiken” är kl. 16.30 samma dag. Hela programmet finns på www.mrdagarna.nu.