Publicerad: 2021-08-25

Större lokaler för grupparbeten

NYHET För att studenter som har undervisning på campus under höstterminen ska kunna utföra grupparbeten på ett säkert sätt har ett antal större lokaler blivit bokningsbara. Men tänk på att grupparbeten bör genomföras digitalt så långt det är möjligt.

Text: Frida Fjellström

För att rekommenderade avstånd ska kunna hållas i lokalerna har större lokaler öppnats upp för dig som student att boka. Bokningar kan göras för max 24 timmar under en 5 dagarsperiod. Inloggning med Umu-id krävs. Boka grupprum. Universitetsbiblioteket och dess studieytor och grupprum håller också öppet under höstterminen 2021.

Om du besöker campus, kom ihåg att hålla avstånd!

Tänk på att grupparbeten bör genomföras digitalt så långt det är möjligt

Som student vid Umeå universitet har du tillgång till en rad programvaror som är praktiska för att samarbeta med andra, bland annat Teams och Whiteboard i Office 365. Ladda ner program för studenter.