Publicerad: 2020-11-19

Student vann tävlingen Degoo Memory Hunt!

NYHET Startupbolaget Degoo med appen Degoo med över 20 miljoner användare belönade Joel Bystedt, student på civilingenjörsprogrammet i interaktion och design på Umeå Universitet, med 50 000 kr för vinsten i tävlingen.

Joel Bystedt tävlade med sin idé som fokuserar på en än mer användarvänlig design av appen Degoo med nya funktioner för automatisk generering av fotosamlingar och med koppling till platserna där fotona tagits.

Appen Degoo är ett digitalt fotoalbum med funktioner som automatiskt sorterar, katalogiserar och filtrerar bort suddiga bilder och Joels idé kan i framtiden implementeras i appen så att alla användare kan ta del av den förbättrade funktionen. Juryn som utsåg vinnaren i tävlingen hyllade idéen i en tävling med hård konkurrens.

Länk till pressrelease.