Publicerad: 2022-10-27

Studentambassadör för idrotten vid Umeå universitet

NYHET Vill du inspirera andra att börja studera idrott vid Umeå universitet? Ansök som studentambassadör senast 15 december 2022.

Som studentambassadör delar du med dig av dina egna erfarenheter av utbildningsval, studier, studentliv samt hur det är att bo i Idrottsstad Umeå. Helt enkelt visar du för andra varför de borde studera just här!

I din roll som studentambassadör

är du en del av vår studentrekrytering. Du representerar just din idrottsutbildning men även Umeå universitet i stort. Du inspirerar, informerar och ger en rättvisande bild av hur det är att plugga idrott i Umeå. I arbetet som studentambassadör kommer du bland annat att delta på Öppet hus för gymnasieelever, svara på frågor samt dela med dig av vad som händer på ditt utbildningsprogram genom foton och kortare texter som delas i sociala medier under årets gång. Mest jobb är det under november samt under perioden januari-mars inför sista ansökningsdag. Du ansöker som studentambassadör för ett läsår i taget.

Förberedande utbildning

Idrottshögskolan utbildar dig för uppgiften. Vid utbildningen lär du dig mer om Idrottshögskolan och dess verksamhet, Umeå universitet som ett Riksidrottsuniversitet, Idrottsstad Umeå, retorik och bemötande samt kommunikation. Utbildningen sker vid ett tillfälle som hålls på kansliet för Idrottshögskolan. Du som varit aktiv i din roll som studentambassadör får ett intyg som du sedan kan visa upp inför att du ska ut på arbetsmarknaden.

Vi söker dig

• student vid ett idrottsrelaterat program vid Umeå universitet
    (Fysioterapeutprogrammet, Idrottsfysiologprogrammet, Idrottsvetenskapliga programmet med inriktning mot strategiskt ledarskap och utveckling, Magisterprogrammet i idrottsmedicin, Psykologprogrammet med inriktning mot idrott, Tränarprogrammet eller Ämneslärarprogrammet gymnasieskolan – idrott och hälsa)
  • som har läst minst två terminer på ditt utbildningsprogram (med undantag för magisterprogrammet i idrottsmedicin)
  • som brinner för din utbildning och vill inspirera andra till att studera vidare

Anmälan senast 15 december

Låter detta spännande? Skicka din ansökan där du kortfattat beskriver vem du är och vilket idrottsrelaterat utbildningsprogram du läser till anna-karin.eriksson@umu.se. Vi vill ha din ansökena senast den 15 december 2022.

Välkommen att kontakta

Anna-Karin Eriksson