Publicerad: 2010-10-01

Studentambassadörer inom humaniora sökes!

NYHET Flera av våra tidigare studentambassadörer har gått ut, och vi söker därför med ljus och lykta efter nya. Alla studenter som tycker att det låter som ett intressant uppdrag är varmt välkomna att höra av sig för att få veta mer. De viktigaste egenskaperna är att man är utåtriktad och intresserad av människor.

Att bli studentambassadör är en chans att tjäna extrapengar, få arbetslivserfarenhet och kontakter, samt träffa studenter från andra universitet och högskolor. Det finns både stora och små uppdrag och man bestämmer man själv hur mycket man vill och kan ta på sig. Någon tar emot en "student-för-en-dag", en annan följer med ut på gymnasieskolor, andra kanske bara vill ställa upp som sommarringare. Alla är välkomna!

Ambassadörsutbildningen startar redan den 4 oktober och vi är i akut behov av tips på studenter! Hör av dig till Therése Ekström, fakultetsinformatör på kansliet för humaniora med ansvar för utbildningskommunikation.

Redaktör: Helena Vejbrink