Publicerad: 2014-06-10

Studentarbete resulterade i en ny IH film

NYHET Studenter vid Programmet för medie- och kommunikationsvetenskap har i sin kurs Projektledning och digital produktion tagit fram ett förslag på en kommunikationsplan samt en film för Idrottshögskolan med syfte att presentera Idrottshögskolans forskningsnätverk samt skapa en Vi-känsla bland idrottsforskarna.

Uppdraget

Två studentgrupper vid programmet för medie- och kommunikationsvetenskap har fått i uppdrag av Idrottshögskolan att i sin kurs Projektledning och digital produktion ta fram en film och en kommunikationsplan för att skapa en Vi-känsla bland Idrottshögskolans idrottsforskare vid Umeå Universitet.

De båda studentgrupperna har gjort fina arbeten där de tagit fram en kommunikationsplan med både kort- och långsiktiga kommunikationsinsatser samt producerat en film där de presenterar Idrottshögskolan, vårt forskningsnätverk samt fördelarna med att vara en del i Idrottshögskolans forskningsnätverk. Genom samarbete mellan våra idrottsforskare, spridda över Universitetets alla fyra fakulteter, skapas unika och goda förutsättningar för att driva idrottsforskningen framåt.

Vinnarmotiveringen

Idrottshögskolan har utsett studentgruppen med Joel Jonsson, Karin Westerberg, Linnea Norring, Benjamin Brodin sam Johanna Nordström till det vinnande studentarbetet med motiveringen:

”De fångade i sin presentationsfilm vårt budskap om vad Idrottshögskolans forskningsnätverk är på ett mycket tilltalande sätt. Genom att visa forskarna i deras rätta forskningsmiljöer, den fina musiken, textbanner i stil med våra övriga filmer samt att de använde IHs föreståndare som berättare gjorde att filmen kändes genuin och trovärdig.  Deras presentation var bra och de gav också bra konkreta tips till oss hur vi ska arbeta vidare med kommunikation inom vårt nätverk”.

Se den vinnande filmen

Idrottshögskolan kommer jobba vidare med delar av studenternas konkreta förslag på förbättringar i vår interna och externa kommunikation. Tack till samtliga studenter för ert engagemang och arbete.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson