Publicerad: 2012-05-28

Studenter får bidrag till sommarföretag

NYHET Sammes stiftelse delar ut 500 000 kronor i stipendier till 23 sommarföretagare. Totalt belönas åtta projekt, av dem drivs fyra av studenter vid Handelshögskolans företagarprogram i Skellefteå.

Det är sju studenter vid Umeå universitet som får ta emot stipendier. De kommer nu att kunna arbeta heltid med sina företagsidéer en stor del av sommaren.
– Jag är fantastiskt glad, det är en sanslöst bra möjlighet för studenterna, säger Jörgen Markgren, områdeschef vid Umeå universitet i Skellefteå till Norran.

De belönade studenterna är, från vänster: Mattias Enquist, Stefan Johansson, Zeinab Husseini, Ulrika Logardt, Kalle Jonsson, Anton Holmlund, och Isak Åman.

Zeinab Hachim, berättar för Norran att hon ska ta tillfället i akt att arbeta på en företagsidé inom modebranschen.

Läs artikeln

Redaktör: Karin Wikman