Publicerad: 2017-12-12

Studenter från kultur- och medievetenskaper vinner VM-guld

NYHET Lördagen den 9 december kunde Sverige ta hem sitt sjätte raka VM-guld i innebandy, och med i truppen kunde man hitta spelare med koppling till institutionen för kultur- och medievetenskaper.

Förra helgen vann Sverige - återigen - ett VM-guld i innebandy efter en rafflande final mot Finland! Det var efter en spännande straffläggning som Sverige slutligen kunde utropas till segrare över motståndarlaget. Efter en stark inledning där Sverige ledde initialt knappade Finland snart i kapp och det hela slutade med förlängning och straffar.

Med i VM-truppen fanns Amanda Delgado Johansson, som stod för avgörandet i straffläggningen, och Cornelia Fjellstedt. Båda två med koppling till institutionen för kultur och medievetenskaper. Amanda Delgado Johansson läser journalistprogrammet just nu och Cornelia Fjellstedt har tidigare läst programmet för medie- och kommunikationsvetenskap!

Imponerande, stort grattis och bra jobbat!

Redaktör: Jonas Vågström