Publicerad: 2020-12-15

Studenter ger handledning och support i Canvas

NYHET Canvasprojektet erbjuder möjligheten att kostnadsfritt boka handledning och support med våra amanuenser under vårterminen 2021. Studenterna har arbetat under hela 2020 med manualer för Canvas och är nu redo att hjälpa dig med din befintliga eller blivande kurs Canvas.

Du kan boka in dig med en amanuens för att:

• Få konkret feedback ur ett studentperspektiv på hur kurserna kan förbättras
  • Få hjälp att föra över material från Moodle eller Cambro till Canvas
  • Få coachning, support och genomgång vid behovsanpassade frågor

Innan du bokar handledning

En förutsättning för att boka handledning är att du är bekant med Canvas grundfunktionalitet och har gått verkstaden ”Kom igång med Canvas” eller tagit dig igenom vår onlinebaserade grundkurs som finns i Canvas.

Anmäl dig till Kom igång med Canvas

Onlinebaserad grundkurs i Canvas

Önskar du hjälp med flytt av material från Cambro eller Moodle till Canvas behöver du, som kursansvarig lärare, ha en tydlig målbild över kursupplägg och struktur. Ju tydligare bild och beskrivning du har över ditt tänkta kursupplägg desto mindre jobb blir det för dig senare.

Ditt ansvar

Det är alltid du som lärare som ansvarar för kurssajten och dess innehåll, upplägg och att i framtiden underhålla sajten.

Begränsningar

Som lärare bokar du din egen tid för handledning och hjälpen du kan få är begränsad till den tidsram du bokat.

Ordinarie frågor och supportärenden ska du alltid skicka till IT-support/Servicedesk

Boka en tid

Vill du få stöd av en amanuens? Du kan boka en eller två timmar för handledning.

Beskriv ditt behov och om du vill boka en eller två timmar i ett meddelande till projektledaren för Canvasprojektet, julia.lundmark[at]umu.se. Amanuenserna kommer kontakta dig och boka in ett tillfälle som passar er båda.

Framförhållning vid hjälp med flytt av material

Om du vill ha hjälp med att flytta material till Canvas måste du ha god framförhållning eftersom vi räknar med att efterfrågan är stor. Minst tre veckor innan den tid du önskar bör du skicka in din förfrågan.