Publicerad: 2017-02-20

Studenter på Idrottsvetenskapliga programmet fick besök av länsidrottschef

NYHET Studenterna som just nu läser Strategiskt ledarskap på Idrottsvetenskapliga programmets fjärde terminen fick nyligen besök av Länsidrottschef Niclas Bromark. Han pratade bland annat om sitt arbete inom Västerbottens idrottsförbund, SISU Idrottsutbildarna och Idrottsservice AB.

Niclas Bromark pratade även om sin egen ledarstil och sin utveckling som ledare, om att vara driven och att brinna för idrott och idrottsfrågor. Han tog även upp och diskuterade kring möjligheter och svårigheter att jobba med ledarskap och organisation inom en verksamhet som idrottsrörelsen, där 95% av de som jobbar är ideella krafter.
Många som har läst Idrottsvetenskapliga programmet jobbar idag inom Västerbottens Idrottsförbund och SISU Idrottsutbildarna, som till exempel idrottskonsulenter. Niclas ser hur de genom utbildningen har inhämtat kompetenser som är mycket användbara i dessa jobb.
Besöket var mycket uppskattat och den intresserade studentgruppen passade på att ställa frågor.