Publicerad: 2013-06-04

Studenter presenterade examensarbeten

NYHET När Datavetenskap i slutet av maj bjöd in till Kandidatkonferens presenterades tio examensarbeten inom olika områden i datavetenskap. På bilden har vi samlat några av de studenter som presenterade sina arbeten.

Ett krav för alla examina i datavetenskap är att studenten genomfört ett examensarbete. Ett examensarbete utförs vanligtvis som den sista kursen på ett utbildningsprogram. Tanken är att studenten genom att utföra ett större självständigt arbete ska visa upp och knyta samman sina kunskaper och färdigheter.

Bakre raden: Rebecka Gulliksson, Patrik Westman, Mikael Johansson. Mellersta: Thom Jönsson, Mathias Hedström, Marcus Karlsson, Joel Nandorf.
Främre: Jonas Karppinen, Simon Sandström, Adam Holmkvist, Daniel Evertsso och Tobias Edin.

Redaktör: Mikael Hansson