Publicerad: 2020-09-02

Studenter tog över fakultetens Instagram under terminsstarten

NYHET Den Teknisk-naturvetenskapliga fakultetens Instagram har presumtiva och nuvarande studenter som främsta målgrupp. För att få fart på kontot fick tre studenter ta över kontot tre dagar vardera och skildra studentlivet under terminsstarten.

Text: Anna-Lena lindskog

De tre som som instagrammat för Teknats räkning är Linnéa Andersson, civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi, Gustaf Söderlund, civilingenjörsprogrammet i teknisk datavetenskap och Ebba Landstedt, arkitektprogrammet.

Samtliga har varit ”generaler” för sina respektive utbildningsprograms mottagningsaktiviteter för nya studenter, så det är framförallt mottagningen och campus som visats upp när de publicerat händelser och bilder på fakultetetens instagramkonto.

Deras publiceringar har lett till ett 50-tal nya följare på instagramkontot.

Fakultetens kommunikatörer planerar att ha fler så kallade student takeovers under höstterminen.

Vill du också följa oss på Instagram?

Gå in i Instagramappen och sök efter tekniknatur_umeauniversitet