Publicerad: 2017-06-08

Studenter välkomna till konferens om socialt hållbar framtid 14-15 juni

NYHET Studenter vid Umeå universitet och SLU är välkomna att delta i valda delar av konferens Mötesplats social hållbarhet på Väven den 14-15 juni. Konferensen är en mötesplats där du får mer kunskap och inspiration om social hållbarhet. Här träffar du förtroendevalda och tjänstemän verksamma inom social hållbarhet i offentlig sektor samt i civilsamhällets organisationer, branschorganisationer, näringslivet och akademin.

Vi står inför flera utmaningar, men också möjligheter, när det gäller social hållbarhet i Sverige och att nå framgång i arbetet med att förverkliga FN:s hållbarhetsmål (Agenda 2030). Vid konferensen diskuteras möjligheter för att stärka tillit och förtroende och hur vi kan mäta att samhällsutvecklingen går i en mer socialt hållbar riktning.

• Hur påverkar de stora nationella initiativen arbetet framöver?
  • Hur kan vi tillsammans medverka till en mer socialt hållbar samhällsutveckling
  • Vad behöver man som ledare göra för att lyckas driva de komplexa processer som dessa utmaningar kräver?

Årets konferens kommer på ett nytt sätt ge plats för alla deltagares kunskap och engagemang genom workshops och samtal.

Tider

Onsdag 14 juni 10:15-17:15.
Torsdag 15 juni 8:30-15:30

Intresserade studenter meddelar att de vill medverka på plats på konferensen (Väven) på morgonen den 14 juni.

Läs mer om konferensen och programmet

Redaktör: Malin Vikström