Publicerad: 2013-05-10

Studenternas pedagogiska pris till Carl-Johan Orre

NYHET Umeå universitets studenter hyllar Carl-Johan Orre, institutionen för Informatik, för hans pedagogiska förmåga. Carl-Johan tilldelas därför Umeå studentkårs pedagogiska pris 2013.

Det pedagogiska priset delas ut till en lärare, som nominerats av sina studenter, i syfte att uppmuntra pedagogiskt skickliga lärare.

– Först och främst vill jag rikta ett stort tack till de studenter som valt att nominera mig till priset. Att bli nominerad var för mig en oväntad men mycket uppskattad uppmuntran, säger Carl-Johan Orre.

– Att till slut även meddelas att jag får studentkårens pedagogiska pris kommer att ta ett tag att smälta, men samtidigt fantastiskt roligt men fortfarande oväntat, konstaterar en mycket glad Carl-Johan Orre.

Prisutdelning sker vid Umeå universitets vårpromotion.

Redaktör: Mikael Hansson