Publicerad: 2022-08-24

Studenthälsans stöd och aktiviteter hösten 2022

NYHET Vill du träffa en sjuksköterska eller vill du prata med någon är du välkommen på drop-in till Studenthälsan. Vi finns i Infocenters lokaler. Studenthälsan erbjuder även en mängd föreläsningar, workshops och gruppaktiviteter för dig som är student. Alltid gratis och vi har tystnadsplikt.

Text: Anja Axelsson

Terminen startar upp och det gör även Studenthälsan som är på plats efter sommaren. Förutom den drop-in verksamhet till samtalsbehandlare och sjuksköterska som återfinns i Infocenters lokaler, erbjuds du som student att boka tid för stödsamtal eller delta i Studenthälsans grupper, workshops och föreläsningar. Bokade fysiska besök och gruppaktiviteter kommer ske i Studenthälsans nya lokaler i Samhällsvetarhuset, se kartan i Mazemap.

Om du mår dåligt kan du alltid kontakta oss på Studenthälsan. Hos Studenthälsan arbetar kuratorer, sjuksköterskor, psykologer, fysioterapeut och folkhälsovetare. Alla våra tjänster är gratis och vi har tystnadsplikt.

Information om kontaktvägar, öppettider och höstens aktiviteter finns på Studenthälsans webbsida.