Publicerad: 2011-09-06

Studentkårerena önskar alla studenter välkommna till Umeå universitet!

NYHET Nu är höstterminen igång och även mottagningarna runt om på universitetet. Mottagningen är till för att nya studenter ska lära känna varandra och sin institution, och för att få en bra start på sin studietid.

Detta är väldigt värdefullt för många studenter som har flyttat från sin hemstad och vill knyta nya kontakter i Umeå.För att studietiden ska bli en del av livet som man kommer att minnas som en positiv och givande tid vill vi från universitetets och studentkårernas sida poängtera att vår mottagning, här vid Umeå universitet, ska vara ett vänligt välkomnande. Vid alla mottagningens aktiviteter där det kan bjudas på alkohol kommer det också finnas alkoholfria drycker och i kårpubarna går det alltid att beställa alkoholfritt. Om du undrar något kring detta eller din tid här som student i övrigt, tveka inte att kontakta din kår eller studenthälsan.
Ha en bra första termin!

Vänliga HälsningarElsa HortStudiesocialt ansvarig Umeå StudentkårTel: 076-8539433
www.umeastudentkar.se

Anders Osbäck Studiesocialt ansvarig Umeå Naturvetar- och teknologkårTel: 070-606 62 77