Publicerad: 2020-10-28

Studera utomlands läsåret 2021/2022

NYHET Nu kan du söka utbytesstudier i Australien, Indien, Japan, Kanada, Kina, Mexiko, Nya Zeeland, Sydkorea, Taiwan eller USA. Lär känna ett land, dess kultur och få vänner för livet. Utmana dig själv och få ovärderliga kunskaper och erfarenheter.

Text: Petra Käck

– Till läsåret 2021/2022 har vi 160 platser fördelat på 39 universitet i 10 länder. Genom ett utbyte kan du både bredda och fördjupa din utbildning. Att resa iväg och uppleva en annan kultur är både roligt, berikande och lärorikt. Det är också en merit för framtida karriär, säger Emilia Emilsson, internationell koordinator på International Office.

Många studenter vid Umeå universitet tar chansen att åka på utbyte. En av dessa är Aurora Engfeldt.

– Du gör dig själv en av ditt livs största tjänster genom att åka på utbyte. Det är en liten investering i relation till hur mycket kunskap och livserfarenhet du får tillbaka, säger Aurora Engfeldt, alumn vid Arkitekthögskolan som åkte på utbyte till Hokkaido University i Sapporo, Japan.

International Office har flera tillfällen med informationsträffar och drop-in för dig som vill veta mer om utbytesstudier.

Sista dag för att söka utbytesstudier läsåret 2021/2022 är den 16 november, 2020.

Läs mer om utbytesstudier utanför Europa och hur du ansöker:
www.umu.se/utbytesstudier-utanfor-europa

Kontakta International Office om du har frågor om att åka som utbytesstudent till länder utanför Europa.
E-post: outgoing.io@umu.se