Publicerad: 2016-05-19

Svensk Handels Ordförandepris till Mia Lindberg på Handel och Logistikprogrammet

Stort grattis till Mia Lindberg på Handel och Logistikprogrammet som, i konkurrens med andra nominerade från handelsinriktade utbildningar över hela Sverige, fick motta Svensk Handels Ordförandepris i form av ett stipendium på 50 000 kr igår.

Roligt för Mia och för Handelshögskolan som för andra året i rad visar att vi står oss väl i nationell konkurrens genom pris till en av våra studenter! Mia gjorde sin praktik på GANT inom Buying & Merchandising vilket ledde vidare till examensarbete inom hållbarhet och supply chain och även en anställning.

Det glädjer oss på Handelshögskolan lite extra att Mia också gärna ser en framtid med fokus på hållbarhet och CSR då just ansvarstagande för en hållbar utveckling är något vi har lyft in i vår mission och undervisning.

Lysande handelsstudenter fick 50 000 kronor

Foto: Björn Mattisson