Publicerad: 2013-05-08

Svenskt-kinesiskt skolprojekt

NYHET Margaretha Kristoffersson och Limin Gu, Pedagogiska institutionen, har tillsammans med Yan Zhang från Zhejiang University i Kina, skrivit artikeln "Home-School Collaboration in Sweden and China" i tidskriften US-China Education Review.

Forskare från Umeå universitet och Zhejiang University har arbetat tillsammans för att bygga upp samverkan där dialog, utbyteserfarenheter och forskningsidéer har varit i fokus. Projektet "Establishing research network between Sweden and China on cooperation between home and school" är finansierat av STINT Network Grant for the Humanities and Social sciences och har nu utmynnat i en artikel i tidskriften US-China Education Review.

Fullständig referens:
Kristoffersson, M., Gu, L. & Zhang, Y. (2013). Home-School Collaboration in Sweden and China, US-China Education Review B, 3(3), pp. 188-201.