Publicerad: 2011-04-28

Tävla i hållbarhet och vinn 25 000 kronor

NYHET Årets största hållbarhetstävling för studenter har startat och här samarbetar studenter och företag. Syftet med tävlingen är att inspirera studenter till arbete med hållbarhet och företagsansvar och samtidigt låta företag bli ännu bättre inom dessa frågor utifrån studenternas förslag. I år formuleras tävlingsuppgifterna av ICA Sverige AB och PwC och alla högskolestudenter är välkomna att delta, oavsett studieinriktning eller ort.

Det som efterfrågas är goda idéer som kan förverkligas. I ICAs fall handlar det om hur man ska samla alla medarbetare kring principerna för ”ICAs Goda Affärer”. För PwC handlar det om hur man skapar framtidens konsulttjänster med hållbarhet i fokus. Som student kan man välja en av frågorna, eller svara på bägge, individuellt eller i grupp.

Deadline är 10 juni och 1 juli är det prisutdelning på Stockholm Green Festival i Kungsträdgården där en prissumma om 25 000 kr per fråga utdelas.

Organisationen bakom tävlingen, Sustainergies, är grundat av 11 studenter och driver förutom tävlingen ett hållbart mentorskapsprogram, karriärspaning och coaching-verksamhet. Målsättningen är att skapa framtidens hållbarhetsproffs genom att inspirera, engagera och förena studenter och företag.

För anmälan och fullständiga tävlingsuppgifter, gå till www.sustainergies.se/cup

Redaktör: Annica Höglund