Publicerad: 2017-09-27

Tävla om att få skolbarn i Europa mer fysiskt aktiva

NYHET Projektet Activity Square Europe vill få skolbarn i Europa mer fysiskt aktiva. Du som student har möjlighet att tävla om prispengar samt en resa till Budapest genom att lämna in förslag på hur skolbarn i Europa kan bli mer fysiskt aktiva.

Projektet Activity Square Europe är ett initiativ som utvecklats i nära samarbete mellan Fit Sport Austria och SPIN Sport Innovation. Projektet samfinansieras av Erasmus+ (programmet i Europiska unionen). Det syftar till att motivera och bemyndiga idrottsorganisationer på olika nivåer att bli aktiva partners för skolor och daghem, för att på ett positivt sätt kunna påverka nivåerna av hälsoeffektiv fysisk aktivitet hos skolbarn i Europa.

Du som student har möjlighet att delta i en tävling där du tillsammans med två kompisar får lämna idéer på hur man kan få fler barn i rörelse. Ni kan vinna 1500 euro samt en resa till Budapest. Tävlingen är öppen mellan 2017-09-01 till och med 2017-12-15.

Läs mer om tävlingen Activity Square Europe - Competiteions/Ideas Competition

Redaktör: Anna-Karin Eriksson