Publicerad: 2016-09-16

TFE samverkar med näringslivet!

NYHET Byggteknikprogrammet samarbete med ITid Tarinfo AB (ITid) på kursen Industriellt byggande 15,0 hp.

Under hösten går kursen Industriellt byggande 15,0 hp för avgångsklassen på Byggteknikprogrammet för första gången. Inför kursen initierades ett samarbete med ITid Tarinfo AB (ITid). ITid är ett konsultföretag som redan sedan tidigare samarbetar med andra universitet och som sitter på tung kompetens och erfarenhet inom bland annat logistik och produktion för både tillverkningsindustri och industriellt byggande.

Under kursen kommer ITid att ge en rad gästföreläsningar om exempelvis Lean, Processfokus inom byggande och Logistik. Vidare planerar prof. Thomas Olofsson och hans forskargrupp Energieffektivisering för byggnader  samarbete med ITid under ett par kommande projekt. TFE är glada för samarbetet och ser fram emot fortsatt samverkan i framtiden!

Länk till ITids hemsidaLänk till forskargruppens sida (Energieffektivisering för byggnader)
Länk till kursens sida (Industriellt byggande)

Redaktör: Karin Fahlquist