Publicerad: 2015-06-04

Tränarprogrammets första studenter tar examen

NYHET Tränarprogrammets allra första studenter avslutar nu sina studier. Det var 33 studenter som registrerades höstterminen 2012, och av dessa är nu 27 studenter är klara med utbildningen.

En del av studenterna har redan fått jobb inom området för utbildningen, en del studenter har jobb på gång och några har sökt vidare till fördjupade studier – bland annat magisterprogrammet i idrottsmedicin.

Studenterna skrev inledningsvis ett brev till sig själva, och de har nu fått tillbaka sina brev. Syftet med att de skrev brev till sig själva var att de skulle få känna om de upplevde samma sak när utbildningen var klar.

Studenterna kommer från olika håll i Sverige. Gemenskapen mellan studenterna har upplevts som väldigt god och de har spridit en skön stämning omkring sig under utbildningens gång.

Redaktör: Lena Åminne