Publicerad: 2023-08-30

Tredje omgången cELog-certifierade studenter

NYHET Handelshögskolan har nu fått cELog-certifikaten (Candidate European Logistician) för de 30 studenter som tog examen från Civilekonomprogrammed med inriktning mot handel och logistik i våras och som uppfyller den internationella standard som fastställts av ELA (European Logistic Association). Ett stort grattis till alla mottagare!

Handelshögskolan är det enda universitetet i Sverige (och ett av 26 i Europa), som har förmånen att kunna certifiera logistikstudenter utifrån ELA-standarden. SILF (Sveriges Inköps- och Logistikförbund) har ensamrätt i Sverige till logistikcertifieringsansvariga på två nivåer enligt den internationella standard som fastställts av ELA och i samarbete med dem kan Handelshögskolan certifiera elever på juniornivå.

Elin Nilsson, som var initiativtagare till att få certifieringen:

– Det är otroligt roligt att kunna ge eleverna som uppfyller kriterierna något unikt som verkligen kan gynna dem professionellt. Jag ser verkligen fram emot att följa deras karriärer när de nu lämnar universitetet.