Publicerad: 2013-02-28

UKÄ: Umeå universitetets utbildningar i sjukgymnastik håller mycket hög kvalitet

NYHET Umeå universitets alla utbildningar i sjukgymnastik håller mycket hög kvalitet konstaterar Universitetskanslersämbetet i nya utvärderingar.

Universitetskanslersämbetet, UKÄ, har granskat landets alla sjukgymnastutbildningar vid åtta olika lärosäten. Samtliga utbildningar i sjukgymnastik vid Umeå universitet får toppbetyget mycket hög kvalitet.

– Vi arbetar hela tiden för att förbättra kvaliteteten på våra utbildningar. Det här känns verkligen roligt och inspirerande, säger Gunnevi Sundelin, professor i sjukgymnastik och prefekt vid institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering.

För mer information, kontakta: Gunnevi Sundelin, prefekt vid institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering/avdelning sjukgymnastik 090-786 98 86
gunnevi.sundelin@physiother.umu.se

Läs mer om de senast utvärderade utbildningarna vid Umeå universitet: utvärdering

Redaktör: Anette Olofsson