Publicerad: 2009-03-04

Umeå-alumn får Anders Wall-stipendium

NYHET Hannah Moström, tidigare student vid Handelshögskolan i Umeå, har fått 2009 års Anders Wall-stipendium för praktik vid Handelskammaren i London. Stipendiesumman är på 150 000 kronor.

Stipendiet innebär att Hannah Moström under ett års tid ska delta i arbetet vid Handelskammaren i London med t ex kontaktskapande aktiviteter och seminarier, och ansvara för studiebesök på medlemsföretag. Hon kommer också att vara organisatör av The Junior Chamber Club for Young Professionals som har cirka 350 medlemmar.

Hannah Moström har de senaste åren framgångsrikt kombinerat studier i marknadsföring vid Handelshögskolan i Umeå, med ett eget företag inom design, som också har fått första pris i Ung Företagsamhets tävling i Umeå. Dessutom har Hannah Moström varit engagerad i en rad projekt inom SIFE World Cup – Världsmästerskapet i entreprenörskap för studenter. I framtiden vill hon arbeta inom ett internationellt företag där hon får möjligheten att kombinera sina intressen i sociala frågor med entreprenörskap.

Stipendiet på 150 000 kronor delas ut tisdagen den 10 mars i Stockholm.

Anders Walls stiftelser stödjer unga och ambitiösa personer i deras utbildning på det internationella planet genom att dela ut fyra stipendier varje år inom området internationella studier. Genom praktiken vid Handelskammaren i London får stipendiaten god inblick i brittiskt näringsliv, och samtidigt kontakter och arbetslivserfarenhet. Handelskammaren väljer varje år ut stipendiaten utifrån insända ansökningar och intervjuer.

Kontakta: Hannah Moström Mobil: 073-500 88 40
E-post: hannah.mostrom@gmail.com