Publicerad: 2012-02-17

Umeå centrum för genusstudier (UCGS) söker en universitetslektor i genusvetenskap

NYHET Anställningen är en tillsvidareanställning och på heltid med tillträde 15 augusti 2012.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är undervisning på grund-, avancerad och forskarutbildningsnivå samt under en 2-årsperiod också studierektorsuppgifter. Undervisning (inkl. kursansvar för minst en kurs) på grundnivå och undervisning (inkl. kursansvar minst en kurs) på avancerad nivå; med genusvetenskaplig teori och metodutveckling som ett centralt undervisningsområde. Undervisningen kan komma att bedrivas på både svenska och engelska. Din roll som studierektor inom grund- och avancerad nivå innebär en stor andel samarbete med andra aktörer, såsom lärare, andra studierektorer m.m.

Läs mer om tjänsten här: http://www8.umu.se/umu/aktuellt/arkiv/lediga_tjanster/312-164-12.html

Välkommen med din ansökan!

Redaktör: Elin Andersson