Publicerad: 2013-11-29

Umeå Energi och RiseB i samarbete om uppsatsprisstipendium

NYHET Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB) vid Handelshögskolan vid Umeå universitet har slutit ett samarbetsavtal angående RiseB uppsatsprisstipendium. Det innebär att Umeå Energi hjälper till med finansieringen och juryarbetet.

RiseB-uppsatsprisstipendium på 25 000 kronor delas årligen ut till en kandidat- eller magisteruppsats i Sverige som skrivits inom företagsekonomi inriktad mot företagsetik och/eller hållbarhet. Syftet med priset är att uppmuntra ekonomstudenter att intressera sig för och fördjupa sig i hållbarhet och företagetik.

Samarbetet innebär att Umeå Energi tar plats i juryn för uppsatspriset samt ställer upp med finansieringen för priset de tre kommande åren. Samtidigt innebär det att RiseB och Umeå Energi fördjupar tidigare samarbeten inom främst hållbarhetsområdet.

Mer att läsa om uppsatspriset finns här.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb/