Publicerad: 2017-06-07

Umeå forskare tilldelas bidrag från Vetenskapsrådet för Internationell postdok

NYHET Andreas Stenling, vid Institutionen för psykologi och forskare inom Idrottshögskolans forskningsnätverk, har erhållit ett treårigt bidrag från Vetenskapsrådet för att göra en internationell postdok.

Andreas Stenling har nyligen erhållit ett treårigt bidrag, 3 150 000 kr, från Vetenskapsrådet för att göra en internationell postdok. Två av dessa år kommer Andreas att spendera på Institutionen för psykologi vid University of Otago i Dunedin, Nya Zeeland, och ett år på Institutionen för psykologi vid Umeå universitet

Projekttiteln är “A life-span perspective on physical activity, fitness, cognitive function, and mental health: Longitudinal associations, explanatory mechanisms, and moderators” och projektet kommer att genomföras i samarbete med forskare vid Umeå universitet, Göteborgs universitet och University of Otago.

- Det ska bli otroligt roligt, stimulerande och utmanande att prova på en ny miljö, säger Anderas.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson