Publicerad: 2017-10-19

Umeå Idrottsgala söker studenter som vill engagera sig i Umeå Idrottsgala 2018

NYHET Umeå Idrottsgala hyllar och uppmärksammar aktiva, ledare, eldsjälar och föreningar som brinner för sin idrott och som på ett positivt sätt bidrar till Idrottsstaden Umeås utveckling. Idrottsstudenter vid Umeå universitet får möjlighet att vara med och utveckla Umeå Idrottsgala 2018 och se hur planeringen av en stor idrottsgala går till.

Den 22 februari 2018, genomförs Umeå idrottsgala för 3:e året. Arrangemanget syftar till att hylla Umeå idrottshjältar, aktiva, ledare och föreningar. Årets idrottsgala kommer hålla till på universum.

Umeå idrottsgala erbjuder nu 2 studenter från ett idrottsrelaterat program att vara med i projektgruppen som from nu jobbar med att planera kvällen.

Det innebär att Du får möjlighet att praktisera endel av de kunskaper du lärt dig inom din utbildning samt att få en bra inblick i eventplanering. Du kommer att få jobba med att marknadsföra arrangemanget och ha kontakt med olika föreningar för att informera om arrangemanget och för att rekrytera dem till att delta. De kommer även att ha en stor VK bilaga om arrangemanget och där finns även möjlighet för journaliststudenter att vara med och utforma bilagan med intervjuer m.m.

Låter detta intressant för dig, kontakta Pernilla Eriksson på idrottshögskolan, Tel: 090-785 55 29 eller 070-527 15 26.

Vi behöver din intresseanmälan senast den 24 oktober 2017.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson