Publicerad: 2016-11-17

Umeå Orienteringsklubb söker studenter till sin förening

NYHET Umeå Orienteringsklubb arrangerar stora tävlingar under år 2017 och söker studenter som är intresserade av att hjälpa till med två stora tredagarsarrangemang eller som ledare/tränare i föreningen.

Umeå Orienteringsklubb har över 300 medlemmar och ordnar aktiviteter för alla åldrar på alla nivåer - från nybörjaren till yppersta elit. Förutom sin träningsverksamhet arrangerar föreningen många tävlingar och under 2017 arrangerar de bland annat två stora tredagarsarrangemang där målgruppen i första hand är ungdomar i åldrarna 14-16 år.

Vill du engagera dig i Umeå Orienteringsklubb?

Under dagarna 26-28 maj arrangeras föreningen För-USM i Umeå. 15-17 september arrangerar Umeå Orienteringsklubb dessutom USM. Föreningen söker nu studenter som är intresserade av att hjälpa till med de två arrangemangen. Några uppgifter som föreningen gärna tar hjälp av dig som idrottsstudent är bland annat:

• Marknadsföring och information i text och bild om arrangemangen på webben samt på sociala medier
  • Fixa trevliga kringaktiviteter som invigning, prisutdelning, disco etc.
  • Informera deltagarna om Umeå och Umeå universitet
  • Tävlingsadministrativ support.

Umeå Orienteringsklubb har också behov av flera ledare/tränare för sin omfattande ungdomsverksamhet.

Är du det minsta intresserad av något av detta eller i andra delar av föreningens verksamhet är du välkommen att kontakta Tjelvar Otterbjörk, ordförande Umeå Orienteringsklubb, via mail eller på telefonnummer 070-617 17 30.

Umeå Orienteringsklubb söker Dig som vill engagera dig i föreningen

Redaktör: Anna-Karin Eriksson