Publicerad: 2012-05-04

Umeå studentkårs studievägledarpris 2012

NYHET Karina Arvidsson, Studentcentrum, tilldelas Umeå studentkårs studievägledarpris 2012. Hon får priset för att hon med sitt engagemang skapar självförtroende hos och förutsättningar för studenter med studiesvårigheter att genomföra sina utbildningar.

Karina ArvidssonMotivering: För hennes förmåga att med sitt brinnande engagemang, empati och kreativitet öka förutsättningarna för studenter med särskilda behov och studiesvårigheter att genomföra sina studier. Karina beskriver tydligt sin roll som studievägledare där hon ser som sin viktigaste uppgift att vidga, förändra och skapa nya perspektiv hos studenterna. Karina skapar en trygghet hos studenterna som får dem att våga tro på sig själva och ta steget!

Studievägledarpriset delas ut till en studievägledare, som nominerats av sina studenter, i syfte att uppmuntra god studentvägledning. Prisutdelning sker vid universitetets vårpromotion.

Redaktör: Anette Olofsson