Publicerad: 2018-03-27

Umeå Studentkårs studievägledarpris 2018

NYHET Umeå studentkårs studievägledarpris går till Gisela Taube-Lyxzén, studievägledare vid Handelshögskolan, för ”ett inspirerande och engagerat arbete i rollen som studievägledare”, Hon är en studievägledare som enligt motiveringen alltid motiverar studenterna och ”berikar studenternas förmåga att hantera tuffa situationer när det gäller val av utbildning”.

- ”Min pedagogik går framförallt ut på att lyssna på studenten och genom att ställa frågor hjälpa studenten att själv komma fram till vad han/hon vill säger Gisela.
Många gånger hjälper det att bara få lätta sitt hjärta, läsa sin egen pratbubbla och höra att någon ändå tror på en.

Gisela har under sina 26 år som program/studievägledare vid Handelshögskolan samlat mycket erfarenhet och kunskap och är en problemlösare som har mycket kontakter med andra inom universitetet och som kan vara till hjälp för studenten.

- Just det faktum att vi är flera studievägledare på Handelshögskolan har också betytt jättemycket för hur vår studievägledning utvecklats säger Gisela. Vi är ett jättebra team!

Priset delas ut vid Umeå universitets Vårpromotion lördagen den 19 maj.