Publicerad: 2008-10-10

Umeå tekniska högskola söker närkontakt med företag i Örnsköldsvik

NYHET Torsdag den 16 oktober söker Umeå tekniska högskola närkontakt med företag i området kring Örnsköldsvik. Då arrangeras Teknikdagen – en mötesplats för samverkan. En av gästtalarna är debattören Göran Johnsson, tidigare ordförande i IF Metall.

– I Örnsköldsvik finns många framgångsrika industrier som är väldigt intressanta. Tekniska högskolan bedriver sedan tidigare flera lyckade projekt i samarbete med företag i regionen, nu ser vi fram emot att skapa nya kontakter under Teknikdagen, säger Petter Gustafsson, ordförande i Tekniska högskolans styrelse.

Ett 50-tal deltagare från det regionala näringslivet är föranmälda. Under dagen kommer de att få lyssna på spännande föreläsningar och träffa studenter, lärare och forskare vid Tekniska högskolan för att diskutera framtida samarbeten. Examensarbeten, uppdragsutbildningar och samarbetsprojekt i olika former kommer också att finnas med på dagordningen.

Programmet inleds av Umeå universitets rektor Göran Sandberg och Tekniska högskolans ordförande Petter Gustafsson.
Ytterligare information och fullständigt program finns på www.teknikdagen.se

Tid:16 oktober 2008, kl 12-17 Plats: Umeå universitet Campus Örnsköldsvik, Lasarettsgatan 7, sal 407
Journalister hälsas välkomna att delta under dagen!

Kontaktpersoner: Susanne Vikström, samverkansansvarig, Umeå tekniska högskola Tel: 090-786 94 71 Mobil: 0706-300 654
E-post: susanne.vikstrom@adm.umu.se Lennart Nilsson, utbildningsledare, Umeå tekniska högskola Tel. 090–786 60 77 Mobil: 0706- 100 382
E-post: lennart.nilsson@math.umu.se

Redaktör: Karin Wikman