Publicerad: 2020-10-12

Umeå universitet framgångsrik i Dubbla karriärer

NYHET Umeå universitets utvecklingsmiljö för friidrottare gällande dubbla karriärer presenteras som ett ledande exempel i Sverige i studien Facilitating Sports and University Study: The Case of a Dual Career Development Environment in Sweden.

Studien "Facilitating Sports and University Study: The Case of a Dual Career Development Environment in Sweden” är genomförd inom ett Erasmus+ Sport projekt i samarbete mellan sju olika länder.

Umeå universitets utvecklingsmiljö för friidrottare gällande dubbla karriärer var utvald till studien som ett ledande exempel i Sverige för att främja kunskapen om dessa miljöer från ett holistiskt ekologiskt perspektiv vilket presenteras i studien. Högskolan i Halmstad och RF representerade Sverige i projektet.

Vill du lära dig mer om utvecklingsmiljöer som främjar idrott och studier, läs då gärna denna artikel.

Läs mer om Ecology of dual career - exploring dual career development environments across europe; ECO-DC.