Publicerad: 2019-03-04

Umeå universitet och Umeå kommun bjuder in till partnerskapsdag

NYHET Umeå kommun och Umeå universitet har ingått ett strategiskt partnerskap. Vilka möjligheter innebär egentligen ett sådant samarbete? Vilka utmaningar ska man ta sig an tillsammans och hur? Det är frågor som diskuteras under partnerskapsdagen den 22 mars i Vardagsrummet, Humanisthuset.

Dagen börjar med att rektor Hans Adolfsson och kommunalråd Hans Lindberg berättar om varför Umeå universitet och Umeå kommun har ingått ett partnerskap och om visionerna för framtiden. Därefter får deltagarna ta del av goda exempel, samt själva vara med och diskutera såväl utmaningar som möjliga samarbeten. Bland annat vad gäller digitalisering, skola och hållbar stadsutveckling.

– Dagen riktar sig särskilt till alla medarbetare på Umeå kommun och Umeå universitet, men andra intresserade är också välkomna, säger Anna Sandström Emmelin, som är koordinator för partnerskapet vid Umeå universitet.

Själv kommer hon att tala om vilka möjligheter som finns att söka medel för samarbete parterna emellan, och poängterar att dagen är ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter och diskutera idéer.

Vill du veta mer?

Hör gärna av dig till Anna Sandström Emmelin på Enheten för externa relationer om du är nyfiken på att få veta mer om dagen eller tänkbara samarbeten med Umeå kommun.
anna.emmelin@umu.se

Ta del av hela programmet för partnerskapsdagen

Anmäl dig till partnerskapsdagen senast 18 mars